Recensie: De Prinses – Kiera Cass

deprinsesTitel: De Prinses (deel 4 van De Selectie)
Originele titel: The Heir
Auteur: Kiera Cass
Uitgever: van Goor
ISBN: 9789000345182

Even voordat ik begin, De Prinses is nog niet echt uitgebracht. Zelf heb ik de Engelse versie gelezen, maar het leek me handig om gewoon de gegevens van de Nederlandse versie te gebruiken. De Prinses komt uit op 15 juni 2015.

Na het enorme succes van De selectie, De elite en De one schreef bestsellerauteur Kiera Cass dit spannende vervolgverhaal. Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.

Ze zeggen wel eens ‘never judge a book by it’s cover’, maar in dit geval dus wel. De inhoud is namelijk net zo tof als de cover probeert te vertellen. Als je De Selectie nog steeds niet hebt gelezen, zou ik het echt doen. Zelf ben ik ook niet zo van de ‘girly, girly’ verhalen, maar dit valt echt reuze mee. Dus mocht je daarover twijfelen, probeer het gewoon. Ik was daarom ook helemaal lyrisch toen ik las dat het vierde deel zou komen, The Heir. Het boek is ook nog maar net uit en ik plempte hem gelijk al op mijn e-reader, ik moest gewoon weten hoe het verder ging. Dit boek gaat dus over Eadlyn, de dochter van Maxon en America. Ik kreeg gedurende het boek steeds meer een pest hekel aan Eadlyn, ze is namelijk best wel een verwend kreng. Het is moeilijk in te leven in dat soort personages. Toch is het aan de andere kant wel leuk om te weten wat er zich twintig jaar later afspeelt. Eadlyn heeft ook nog een tweelingbroer, namelijk Ahren. Die gewoonweg het tegenovergestelde is van Eadlyn, en dat voor tweeling! Ahren mocht ik dan ook meteen. Ook een leuk personage om te weten hoe het verder is verlopen is het zusje van America, May. Zij is gewoon een en al happiness.

Mijn mening van dit boek is niet heel erg verrassend denk ik. Het idee is goed, echter gebeurd er niet heel veel. Je komt te weten hoe het de personages vergaat twintig jaar na dato. Maar meer dan dat is het eigenlijk niet naar mijn mening. Ik was wel erg nieuwsgierig op ieder punt dat ik las, want ik moest gewoon weten hoe het verder ging. In het begin gebeurden er kleine dingen die weer een groot geheel maakten eigenlijk, tot het einde. Toen gebeurde er weer iets groots wat je nieuwsgierig maakt naar het volgende deel. Maar dat ga ik natuurlijk niet verklappen zoals je wel kunt raden. Ik kijk nu al uit naar het volgende deel!