Recensie: De Oneindige Zee – Rick Yancey

deoneindigezeeTitel: De Oneindige Zee (deel 2 van De Vijfde Golf)
Originele titel: The Infinite Sea
Auteur: Rick Yancey
Uitgever: A.W. Bruna
ISBN: 9789400505469

Na mijn recensie van De Vijfde Golf wist ik dat The Infinite Sea er was, hij verdween op mijn eindeloze to-read lijstje. Maar toen dit boek in het Nederlands verscheen vroeg A.W.Bruna of ik mee wou doen met de blogtour. Natuurlijk! Eindelijk die kans om dit boek weer uit mijn to-read lijstje op te vissen en lekker te lezen hoe het verder gaat met de avonturen.

De Vijfde Golf komt eraan, en de mensheid staat aan de vooravond van totale vernietiging.
Cassie, Ben en Ringer overleefden de eerste vier Golven en staan voor een moeilijke keuze: wachten tot Evan Walker terugkomt, of op zoek gaan naar andere overlevenden vóór de vijand hen te pakken krijgt. Want dat er een nieuwe aanval komt is onvermijdelijk. Cassie en haar vrienden zullen de ultieme strijd moeten aangaan tussen hoop en wanhoop, leven en dood.

We hebben de eerste vier Golven overleefd.
We houden vol, maar de overwinning is nog ver weg.
We hebben hoop, maar worden door haat verteerd.
Ze denken dat we zwak zijn.
Maar we zijn niet alleen.

Oké laat ik maar met de deur in huis vallen, dit boek was echt beter dan deel één. Het heeft me zeer positief verrast. En ik vond deel één ook al super tof en deze brak die nog weer dubbel en dwars doormidden. Yancey is echt gegroeid in zijn schrijfstijl vind ik en dat merk je in alles. Aanrader is wel om eerst het eerste deel eventjes te lezen en daarna pas deze, zo snap je het verhaal beter. De schrijfstijl is lekker vlot en de spanning is goed opgebouwd.

Je merkt dat de personages hier ook weer netjes in zijn uitgewerkt en eigenlijk allemaal boeiend zijn om over te lezen, wat ik erg belangrijk vind. Je komt meer te weten over hun verleden en dat geeft meer verdieping aan het verhaal.

De aliens die in dit boek voorkomen zijn eigenlijk een beetje undercover als mensen. En ondanks dat het niet allemaal even realistisch klinkt is het wél realistisch gebracht, zodat je er middenin staat en er bijna in gaat geloven. Lukt het de groep jonge mensen de aliens te omzeilen? Daar ben ik namelijk wel erg benieuwd naar hoe dit alles gaat aflopen in het laatste deel.Een echte topper voor mij, dit boek.

Deze boeken worden trouwens ook nog verfilmd. Volgend jaar wordt The Fifth Wave verwacht in de bioscoop.