Recensie: De Meesteres – Tiffany Reisz

demeesteresTitel: De Meesteres (deel 1 van The Original Sinners)
Originele titel: The Siren
Auteur: Tiffany Reisz
Uitgever: Harlequin
Genre: romantiek, erotiek, roman
ISBN: 9789034754554

Shame on me dat ik nog steeds niet Vijftig Tinten heb gelezen, maar andere erotische boeken weten me toch meer te lokken om de een of andere reden. Ik kan daarvoor niet echt een duidelijke reden verzinnen, maar het zij zo.

Het leven van Nora Sutherlin – beroemd en berucht schrijfster van erotische bestsellers – is gecompliceerd. Ze probeert zich los te maken van Søren, de man van wie ze bezeten was, die haar bezat… en die haar ondergang zou hebben betekend. Ze wordt aanbeden door Wesley, een man die ze niet kan hebben. En ondertussen is ze verwikkeld in een spel van aantrekken en afstoten met Zach, haar redacteur. Ze dacht dat ze wist wat het betekende om grenzen op te zoeken en er overheen te gaan. Nu weet ze dat ze het mis had… De Meesteres is spannend, goed geschreven en ondeugend, het perfecte boek voor alle liefhebbers van Vijftig tinten grijs.

Ik vraag me altijd weer opnieuw af of een erotisch boek enige vernieuwing bied. Maar daarmee laat ik me compleet verrassen. Het draait vaak maar om één ding en dat is.. niet geheel verrassend.. seks. Wat grappig aan dit boek is, is dat het probeert te verklaren waarom de twee hoofdpersonen geheel aan elkaar zijn toegewijd. Niet dat ze ineens liefdesblind worden dus. Dat is op zich wel iets nieuws. Het boek gaat over Nora Sutherlin, ze is een beroemd schrijfster van erotische bestsellers. Een soort van schrijfster van Fifty Shades dacht ik meteen. Haar schrijversleven voor de buitenwereld lijkt geweldig, maar niks lijkt minder waar.

Ze heeft namelijk een enorme fanbase die compleet aan haar kant staat. Ze probeert af te komen van Søren, een man die ervan houdt om achter haar aan te zitten, maar dus ook het einde van haar succes zou betekenen. Dan heb je nog Zack hij is redacteur en stiekem vindt ze hem wel leuk. En Wesley die haar aanbid, maar waar ze ook weinig mee heeft. Tsja.. hier en daar is het wat ongeloofwaardig. De mannen denken dat zij ook wel het fijne weet van erotisch gevoel en ik heb het gevoel dat ze alleen daarom achter haar aan zitten. Toch laat ze het allemaal maar gebeuren. Het is anders dan andere boeken in dit genre, wat het zeker wel beter vernieuwend en beter dan anders. Maar doordat ik het niet echt realistisch vind, blijft het toch steken op drie sterren.