Recensie: De Makkelijke Maaltijd

makkelijkemaaltijdTitel: De Makkelijke Maaltijd
Originele titel: De Makkelijke Maaltijd
Auteur: 24 Kitchen
Genre: overige
ISBN: 9789045201382

En daar is kookboek recensie nummero twee! De Makkelijke Maaltijd, dat is natuurlijk al een programma die veel wordt bekeken en zo ook weer door mijn moeder en mij. Wij gingen daarom weer aan de slag met een recept uit dit prachtige handzame boek.

– Wil jij je gezin gevarieerd, lekker en gezond te eten geven?
– Weet jij soms ook niet meer wat je nu weer klaar moet maken voor het avondeten?
– Wil jij ook binnen een half uurtje een smakelijk gerecht op tafel hebben staan?
– Houd je niet van dure en ingewikkelde ingrediënten?
– Of kun je wel wat kooktips gebruiken?

Dan is dit boek ideaal voor jou!

Altijd gezond, snel en lekker! Want zoals Rudolph altijd zegt: iedereen kan koken.

En inderdaad iedereen kan koken, zo blijkt wel weer. De instructies zijn namelijk vrij duidelijk. Alleen heb je voor sommige recepten wel aardig wat dingen nodig, waardoor het naar mijn mening toch niet zo makkelijk is. Ik vind vooral het aantal foto’s in dit boek tegenvallen, pagina’s vol met ingrediënten zoals bloemkool en broccoli met feitjes en foto’s. Die waren er namelijk in overvloed, maar net als bij Grenzeloos Koken zijn er vele recepten zonder foto. En dat vind ik zelf toch wel een must bij een kookboek. Dus dat is wel echt een verbeterpuntje.

Dit boek heeft hetzelfde formaat als Grenzeloos Koken en kun je gemakkelijk wenden en keren in de keuken. De instructies zijn duidelijk, maar mist toch een enkele toevoeging zoals bij ‘snijd de ui’. Ja, maar hoe dan? Blokjes, ringen, kleine, grote stukjes.. Niet echt duidelijk. Desondanks toch echt een heel leuk boek, waar veel originele recepten in staan die heel gezond zijn, een groot pluspunt.

We hebben het recept penne met broccoli gemaakt, we zijn hier niet echt broccoli-fans, maar dachten dat dit recept daar verandering in zou kunnen brengen. Maar tevergeefs. Het was een substantie van penne met gepureerde broccoli en ansjovissaus. De ansjovis proefde je helaas niet meer zo goed door de grote hoeveelheid broccoli, dus vonden we hiervan wat teveel er in zitten. We hadden ook heel veel pasta over, wat bij het recept uit Grenzeloos Koken niet het geval was. Dus het was zonde dat je het weg moest gooien.

IMG_20141220_173840 IMG_20141220_180650 IMG_20141220_180655 IMG_20141220_181919 IMG_20141220_182333