Recensie: De Kracht van Zes – Pittacus Lore

dekrachtvanzesTitel:De Kracht van Zes (deel 2 van De Loriënkronieken)
Originele titel: The Power of Six
Auteur: Pittacus Lore
Uitgever: A.W. Bruna
ISBN:9789022999448

Na het eerste deel van De Loriënkronieken was het toch echt wel tijd voor het tweede deel; De Kracht van Zes. Ik was namelijk super benieuwd hoe het verhaal verder zou gaan.

“Ze komen steeds dichterbij. Ze willen ons doden. We moeten vechten. Wij zijn de laatste verdediging. Ik heb hem op het nieuws gezien en heb de berichtgeving over wat er in Ohio gebeurde gevolgd – John Smith, op de vlucht. Voor de buitenwereld is hij een mysterie. Maar voor mij… is hij een van ons. We kwamen met ons negenen, en soms vraag ik me af of de tijd ons heeft veranderd en of we nog wel geloven in onze missie. Slechts zes van ons zijn nog in leven. We duiken onder, gaan op in de massa en vermijden onderling contact. Maar onze krachten ontwikkelen zich en binnenkort zullen we sterk genoeg zijn om te vechten. Is John Nummer Vier, en is zijn verschijning het teken waarop ik heb gewacht? En hoe zit het met Nummers Vijf en Zes? Is een van hen het meisje met de ravenzwarte haren uit mijn dromen – het meisje dat krachten heeft die elke voorstelling te boven gaan? Degene die genoeg macht heeft om onze groep van zes te herenigen? “

De Kracht van Zes is dus de opvolger van deel 1; Ik ben Nummer Vier. De schrijver met pseudoniem Pittacus Lore, waarvan we nu dus weten dat het James Frey is heeft een strijd gecreëerd tussen de Loriëns en de Mogadoren. Tijdens de oorlog zijn 10 kinderen met hun begeleiders naar de aarde gebracht. Als de kinderen volwassen worden zullen bepaalde superkrachten ontwikkelen. Deze kunnen ze later gebruiken om Mogadoren te verslaan. Voor hun eigen veiligheid zijn de kinderen verspreid over de gehele wereld en moeten dus niet opvallen. Drie kinderen hebben de Mogadoren echter al te pakken weten te krijgen. Na een flinke confrontatie met de Mogadoren wat zich afspeelde in het eerste boek, is de politie op zoek naar Maren en John (nummer 6 en nummer 4). En hun vriend Sam. De drie beseffen uiteindelijk dat ze nergens meer veilig kunnen zijn en dat ze niemand kunnen vertrouwen. Als ze nummer 9 ontmoeten kunnen ze hun krachten bundelen. Nummer 7 (Marina) heeft een lang leven in een klooster gewoont, vlak voordat zij 18 wordt en het klooster moet verlaten meldt nummer 10 (Ella) zich bij haar. De Mogadoren proberen in de tussentijd de kinderen te vinden.

De Kracht van Zes was een ontzettend goed en mooi gevolg van Ik ben Nummer Vier. Ik heb zeer benieuwd naar het volgende deel. Je blijft automatisch met veel vragen zitten zoals waar zijn nummer 5 en 8. Vindt Sam zijn vader weer? Bestaat de planeet Loriën nog? Veel vragen dus en een zeer spannend boek. Zeker een aanrader en de film van I am number Four dus ook.