Recensie: De enige echte kleurglossy voor volwassenen | deel 1

IMG_20151224_163017Titel: De enige echte kleurglossy voor volwassenen | deel 1
Originele titel: De enige echte kleurglossy voor volwassenen | deel 1
Uitgever: BBNC Uitgevers / Personalia
Genre: kleurboek
ISBN: 9789045318097
Bestel hier een los nummer of neem een abonnement

Toen ik zag dat er een soort tijdschrift zou komen over kleuren voor volwassenen was het een bevestiging dat deze hype of hobby, hoe je het willen noemen, een echt blijvertje is. Tenminste dat denk ik wel voor de eerste komende jaren. Er komen steeds meer kleurboeken bij en het is zich aan het uitbreiden met dot-to-dot en kleuren op nummer, steeds meer komt erbij. Dus nu ook een heuse kleurglossy waar je zelfs een abonnement op kan nemen!

Het magazine wil je inspireren en informeren over alles wat er mogelijk is rond kleuren voor volwassenen. Daarnaast biedt het je meteen de kans om je creativiteit los te laten op de meer dan 70 prachtige kleurplaten en uitneembare ansichtkaarten in ieder magazine. Aan de eerste editie die sinds 25 september 2015 in de winkel ligt werkten onder anderen illustrator Jan Kruis, kunstenares en illustrator Julia Woning, actrice en presentatrice Kim-Lian van der Meij en actrice Chimène van Oosterhout mee.

Maar wat kun je nou allemaal vinden in een tijdschrift over kleuren en waarin gekleurd kan worden? Je vindt er allerlei interviews, een strip en artikelen over de kunstenaar achter bijvoorbeeld De Dikke Dames. Maar er zijn ook 70 kleurplaten te vinden in dit boek, van allerlei soorten. Zoals mandala’s, dikke dames, normale, postcards, etc.

Je kan de kleurglossy gewoon kopen bij boekhandels of je kunt losse exemplaren kopen op de site van de kleurglossy. Ik vind het een leuk idee dat ze laten zien hoe andere mensen omgaan met deze hobby. Ook mensen die alleen volwassen zijn graag, ook in de rubriek over dat een complete familie aan kleuren doet.. erg leuk. Maar dan komen alweer snel die kindertekeningen aan bod. En dat leek me nou juist eventjes niet de bedoeling. Iets over potloden en misschien blendingstechnieken of tips en tricks zou ook erg leuk zijn! En misschien een soort wedstrijd iedere keer organiseren, dat lijkt me op zich ook een leuk idee.

Over de prijs van dit tijdschrift ben ik wel tevreden. Het blad kost €8,95 per uitgave en je kan ook een jaar abonnement nemen voor €49,50. Voor een editie waarin 70 kleurplaten elke keer zitten op zich een redelijke prijs.

IMG_20151224_162933 IMG_20151224_162957