Recensie: Black Ops – Brad Thor

Titel: Black Ops (deel 10 van Scot Harvath)
Originele titel: Full Black
Auteur: Brad Thor
Verschenen: 2016
Genre: thriller, oorlog
ISBN: 9789045209357

Bestsellerauteur Brad Thor heeft met Black Ops zijn meest duistere en intrigerende thriller tot nu geschreven. Een ijzingwekkend verhaal over spionage en verraad met een hoog tempo en non-stop actie. Bedacht in de schaduwen en zelfs geheim voor staatshoofden: sommige missies zijn zo delicaat en dodelijk dat ze simpelweg niet bestaan. Als een van deze missies catastrofaal mislukt, kan alleen Scot Harvath – voormalig lid van Navy SEAL Team 6 en nu contraterrorisme-expert – een gewaagde missie uitvoeren om de grootste terroristische aanslag te verijdelen die de Verenigde Staten ooit bedreigde: totale en complete verwoesting. Maar als Harvath de identiteit van de daders weet bloot te leggen, wordt het hem duidelijk dat hij maar op één manier de VS kan beschermen. Niemand is te vertrouwen en de enige oplossing is zelf een Black Op uit te voeren.

In deze spannende serie speelt Scot Harvath de hoofdrol. Het hoofdpersoon is natuurlijk Harvath, een ex-Navy Seal die werkt voor een geheime dienst genaamd Carlton Group. Een multimiljardair heeft snode plannen met de VS en natuurlijk daarom heen. Het is de taak van Harvath om dit te onderzoeken en tegen te houden. Op zich is dat weer heel standaard moet ik zeggen. Meestal is het een man met zijn team die van alles moet tegenhouden in de wereld. Ze willen in dit geval het communisme weer overal invoeren. Black Ops is nog maar het vijfde boek dat wordt uitgebracht in Nederland, apart voor een tiende boek al in Amerika.

Het andere boek die ik heb gelezen van Brad Thor vond ik wat leuker, jammer dat het wat te herhaaldelijk is tegenover zijn andere boeken. En dat vind ik gewoon een beetje jammer. Thor weet natuurlijk wel hoe hij een spannende actiethriller moet schrijven. Dit boek was echt wel spannend ook weer. En als ik niet denk aan het vorige boek wat ik van hem heb gelezen is het wel degelijk een goed boek! De personages zijn weer echt sprekend en weten je ook wel goed mee te trekken in het verhaal. Het is spannend en spreekt me ook wel aan, alleen teveel hetzelfde tegenover het vorige boek dat ik heb gelezen van hem.