Recensie: Bijna Verliefd – Abbi Glines

Titel: Bijbijnaverliefdna Verliefd (deel 1 van De Verboden Vrucht)
Originele titel: Fallen Too Far
Auteur: Abbi Glines
Genre: erotiek, roman
ISBN:9789045206059

Een serie die ik wel eens had gezien, maar ik het was eerder nog niet in me opgekomen om deze serie te gaan lezen. Maar toen ik het vierde deel had ontvangen van de uitgever, moest ik natuurlijk wel bij deel 1 beginnen. Zoals ik altijd doe.

Ze is nog maar negentien. Ze is de dochter van zijn stiefvader. Ze is jong, onervaren en heeft drie jaar lang voor haar zieke moeder gezorgd. Maar voor de 24-jarige Rush Finlay is ze het enige wat ooit verboden terrein is geweest. Een schatrijke vader, de onvoorwaardelijke liefde van zijn moeder en zijn charmes zijn drie redenen waarom hem nooit iets geweigerd wordt.

Blaire Wynns heeft de kleine boerderij in Alabama, die ze met haar moeder deelde, verlaten en trekt in bij haar vader en zijn nieuwe vrouw in hun enorme villa aan het strand van Florida. Gewend als ze was aan haar leven op het platteland, kan ze niet wennen aan de luxe en extravagantie waar ze in haar nieuwe thuis door omringd wordt.

En dat niet alleen, haar vader vertrekt voor de zomer naar Parijs met zijn vrouw, waardoor ze alleen achterblijft met Rush, haar nieuwe stiefbroer, die irritant is, arrogant en… ongelooflijk sexy. Rush is nog knapper dan hij verwend is. En hij irriteert haar. Blaire weet dat hij eigenlijk niet goed voor haar is, maar ze kan de aantrekkingskracht om een of andere reden niet weerstaan, helemaal niet als ze denkt dat dat gevoel wederzijds is…

Dit boek bevat wel een cliché, man en vrouw komen elkaar tegen en liefde spat er vanaf het eerste moment eigenlijk al vanaf. De gevoelens worden omgezet in schuldgevoel als deze liefde voor hun allebei een grote hindernis wordt. Echter heeft dit boek voor mij wel een spanning weten te creëren. De schrijfster weet echt een bepaald punt te bereiken bij de lezer wat het juist heel interessant maakt om te lezen. Door de snelle schrijfstijl zit je al snel in het verhaal. En het einde was zo spannend, ik wil gewoon gelijk weer verder lezen. Wat ik een minpunt vond van dit boek was de evolutie van Blaire. Zij lijkt een hele sterke vrouw, maar ze smelt net iets te snel. Ik had niet verwacht dat ze zo snel voor de charmes van Rush zal vallen. Dankzij de korte hoofdstukken en zinnen ligt het tempo vrij hoog. Al vond ik het jammer dat het boek zo snel zijn einde had bereikt. Het verhaal eindigt nogal onverwacht en abrupt, wat ik zo jammer vond maar op zich maakt je dit ook weer klaar voor deel 2. Ik ben benieuwd.