Recensie: Bestemming – Alyson Noël

9200000006227519Titel: Bestemming (deel 1 van de Soul Seekers)
Originele titel: Fated
Auteur: Alyson Noël
Uitgever: Sijthoff
ISBN: 9789021807621

Ik was Alyson Noël al vaker tegen gekomen op Goodreads dat het tijd was om maar eens te beginnen aan de Soul Seekers-trilogie. De cover beloofd in ieder geval veel goeds, maar don’t judge a book by it’s cover. Lang leve de bieb dat ze dit boek hadden.

Daire Santos wordt geplaagd door visioenen. Wie is die jongen in haar dromen met de blauwste ogen ter wereld? Daires grootmoeder vertelt haar dat ze toegang heeft tot de wereld tussen leven en dood. Ze moet het opnemen tegen een kwaadaardige tegenstander die mensen van hun ziel kan beroven. Daire leert omgaan met haar nieuwe krachten, maar wanneer ze Dace ontmoet, de jongen uit haar dromen, wordt alles anders. Is hij een van de vijanden die ze moet vernietigen?

Wat ik erg anders vond aan dit boek was de setting, het speelt zich namelijk af in de zanderige woestijngebieden van New Mexico. Alles rond de omgeving is goed beschreven zo ook het dorp waar het geheel zich afspeelt, Enchantment. Ik vond de omgeving en de sfeer dan ook het sterkste punt van het gehele boek. De magie is ook duidelijk aanwezig. Wat ik wel weer jammer vond dat het verdere verhaal vrij standaard is. Highschool en het meisje ontmoet de jongen. Ik vond het vooral raar dat Daire voor mijn gevoel uit het niets ineens Zoeker wou worden, ze is voor de rest namelijk ook een vrij saai persoon.

Ook is het verhaal rond alle magische gebeurtenissen vrij vaag en onbeantwoord. Ik kon me daarom weinig boeien. Het is allemaal gewoon wat te standaard. En dan komt Dace, de liefde van Daire voor het licht en is hij de held van de tweeling en zijn broer Cade de slechterik. Een beetje.. jammer. Ik las dit boek heel snel uit, maar het pakte me niet. Dus het zal ook vrij snel duren tot ik een ander boek pak uit Soul Seekers-trilogie ben ik bang..

2ster

bingochallenge icon copy