Recensie: Barista! Koffie Verkeerd – Elsbeth Witt

9200000015713635Titel: Barista! Koffie Verkeerd
Originele titel: Barista! Koffie Verkeerd
Auteur: Elsbeth Witt
Uitgever: Xander Uitgevers B.V.
Genre: Roman, romantiek, chicklit
ISBN: 9789401601825

Dankzij Xander Uitgevers B.V. heb ik een mooi digitaal exemplaar van Barista! Koffie Verkeerd mogen ontvangen. Ik was superblij met dit, dus begon gelijk te lezen op mijn telefoon. Tsja, het tablet wou blijkbaar niet helemaal meewerken en ik heb (nog) geen e-reader. Ik had al zolang geen e-book meer gelezen dat het even wennen was, maar  toch heb ik hem in één ruk uitgelezen. Ik moest namelijk gewoon weten wat er zou gebeuren met het hoofdpersoon, Laura. Ik had ook zoveel behoefte aan een lekker luchtig boek dat je dus in een dag uit kan lezen. Nou dat is dit boek zeker, een heerlijke chicklit!

Laura weet precies hoe haar toekomstige vriend eruit zal zien: hij heeft blonde krullen en blauwe ogen. Dat vertelt ze haar vriendin Iris, die net als Laura bij koffiebar Barista! werkt. En toch raakt ze ineens compleet in de war van een donkere man met bruine ogen die een paar keer per week koffie komt halen. Ze zou toch niet ineens op een heel ander type vallen, en is deze mysterieuze man misschien echt de ware…?

Je zou in eerste instantie zeggen dat het leven van een barista niet zo heel spannend is om over te schrijven, maar Elsbeth Witt is dit blijkbaar toch erg goed gelukt. Ze verteld inderdaad over de avonturen binnen een koffiezaakje, waar aan de overkant zich een Starbucks bevindt. Die overigens volgens het boek hele vieze koffie heeft. Het is geen complex verhaal, maar een luchtige schrijfstijl die makkelijk weg leest. Als je de bladzijdes voorbij leest kun je bijna de koffie ruiken, aangezien de locaties en ook de personen goed en duidelijk gedetailleerd zijn beschreven.

Op een gegeven moment is het zo dat het niet goed gaat met Barista! en dus gaan de vriendinnen Laura, Sophie en Iris zelf aan de slag om van Barista! alsnog een daverend succes te maken, inclusief muffins! Laura is in de tussentijd opzoek naar haar ideale man, echter komt ze een mysterieuze man tegen in de koffiezaak, zal dit haar ideaalbeeld van een knappe man met blonde krullen en blauwe ogen kunnen verslaan..?

Barista! Koffie Verkeerd is een lekker lezende chicklit, echter is het geen hoogstandje en moet je er niet teveel van verwachten. Ik ben erg benieuwd naar het volgende boek!