Recensie: Alice in Zombieland – Gena Showalter

9200000031378342Titel: Alice in Zombieland (deel 1 van The White Rabbit Chronicles)
Originele titel: Alice in Zombieland
Auteur: Gena Showalter
Uitgever: Harlequin
ISBN: 9789034754523

Eindelijk hebben ze dit boek vertaald. Ik had hem namelijk al eerder gezien op Goodreads en deze serie heeft ook al twee opvolgers, die overigens nu nog niet vertaald zijn. Maar oh, wat ziet die cover er gaaf uit. Moet je nou eens kijken. En het mooie is, dat Harlequin hem alleen in hardcover verkoopt. Wat natuurlijk super mooi in je boekenkast staat.

Als iemand tegen Alice had gezegd dat haar hele leven binnen een seconde totaal zou veranderen, dan zou ze hard hebben gelachen. Toch was er niet meer voor nodig. Eén seconde. Eén keer met je ogen knipperen, één keer ademhalen, één hartslag, en alles wat ze kende, iedereen van wie ze hield, was verdwenen. Haar vader had gelijk. De monsters bestaan echt. En nu is ze haar hele familie kwijt. Zogenaamd door een auto-ongeluk, maar zij weet wel beter. De zombies hebben haar ouders en zusje vermoord. En hun moordlust kent geen grenzen. Om uit handen te blijven van die griezels, moet Alice leren hoe ze tegen ze moet vechten. En hiervoor moet ze haar leven toevertrouwen aan de grootste bad boy van school, Cole Holland…

Alice, is een meisje die opgroeit in een compleet andere wereld. Ze wou dat gewoon een normaal leven had. Haar vader is bang als het donker wordt en daardoor krijgt ze dus zelfverdedigingslessen van haar vader, maar ze weet alleen niet waarom. Ze denkt dat haar vader een beetje is doorgedraait. Als zij haar ouders en zusje verliest door een ernstig auto-ongeluk, verandert haar hele leven. Zij heeft het namelijk overleeft en begint dingen te zien. En niet zomaar dingen, maar zombies. Haar vader had dus gelijk, ze bestaan! Ze gaat bij haar opa en oma intrekken, maar niemand weet van haar kracht. Op haar nieuwe school komt ze in contact met Cole Holland. Hij is een ontzettende badboy en er is iets waardoor Ali zich voelt aangetrokken door hem. Maar toch moet ze leren vechten voor haar leven met die enge zombies. Je leeft helemaal met haar mee door deze moeilijke tijden. Dit boek is als het ware de nachtmerrie-versie van Alice in Wonderland. Inclusief wit konijn! Je gaat gewoon ook iets voelen voor Cole, hij komt echt heel sexy over. Maar dat moet je zelf maar uitvinden. Ik vond dit boek echt heel tof! Ik wacht nu al met smart op deel 2.