Recensie: Afterburn | Aftershock – Sylvia Day

Originele ti
tel: Afterburn | Aftershock
Auteur: Sylvia Day
Uitgever: Harlequin
Genre: romantiek, erotiek, roman
ISBN: 9789034754080

Afterburn | Aftershock zijn de eerste boeken die ik lees van schrijfster Sylvia Day. Ik was al erg benieuwd wat voor soort boeken het precies zouden zijn en dan bedoel ik vooral Day’s schrijfstijl. Ik weet dat de boeken namelijk een erotisch tintje hebben.

Houd zaken en privé altijd gescheiden. Houd politieke spelletjes buiten de slaapkamer. In zekere zin lapte ik beide regels aan mijn laars toen Jackson Rutledge mijn minnaar werd. En ik kan niet zeggen dat ik niet wist waar ik aan begon. Twee jaar later was hij terug, als een van de spelers in een deal die ik op het punt stond te sluiten. Sinds Jax me de rug had toegekeerd, had ik als protegé van Lei Yeung, een van de slimste zakenvrouwen van New York, heel wat bijgeleerd. Ik was niet meer het meisje van toen, maar hij was niets veranderd. In tegenstelling tot de eerste keer dat onze paden elkaar kruisten, wist ik precies met wie ik te maken had… en hoe verslavend zijn aanraking kon zijn. De wereld van glamour, seks en macht was het speelveld van Jax – maar dit keer kende ik de regels van het spel. In de keiharde zakenwereld is er maar één regel die telt: houd je vijanden in de gaten en je ex-minnaars al helemaal…

Ondanks dat dit mijn eerste kennismaking is met de boeken van Sylvia Day is dit op zich goed verlopen. Ik hoor mensen regelmatig over de Crossfire-serie waar Day vooral bekend van is. En op Goodreads is dit ook net een lopend vuurtje. Je kan in dit boek twee boeken lezen, het is dus een omnibus van de twee boeken samen. Dit is op zich wel ideaal. Ze hebben ze gebundeld omdat de boeken samen nog niet echt op een hoog aantal pagina’s uitkomen (320).

In de boeken maak je kennis met Gianna, haar ouders hebben een restaurant en ze is zelf ook niet vies van een lekker potje koken. Gianna krijgt een baan bij Lei Yeung, een zakenvrouw. Als Gianna ineens Jax weer in het beeld ziet verschijnen krijgt ze een brok in haar keel. Jax heeft haar namelijk laten vallen een aantal jaren terug, nadat ze nogal intiem zijn geweest. Dan barst een beetje de bom zoals je kunt verwachten.

Wat mij opviel in dit boek is dat Sylvia Day een compleet andere vorm van erotiek hanteert dan bijvoorbeeld de boeken van Fifty Shades. Het is veelal liefdevoller en gepassioneerd. Je leest wel hoe en wat, maar niet met rare toepassingen erbij (als je begrijpt wat ik bedoel *knipoog*). Natuurlijk is het op erotiek gefocust, maar er zit ook nog wel echt een verhaal in. En niet zo in extremen. Ik vond dit echt een fijne kennismaking met de boeken van Sylvia Day en ik denk dat ik sowieso nog wel de Crossfire boeken ga lezen. Echt wel een aanrader dus.