Recensie: Achter de Schermen van HBO’s Game of Thrones seizoen 3 & 4

9200000030244388Titel: Achter de Schermen van HBO’s Game of Thrones seizoen 3 & 4
Originele titel: Inside HBO’s Game of Thrones: Season 3 & 4
Auteur: C.A. Taylor
Uitgever: BBNC Uitgevers
Genre: overige
ISBN: 9789045317137

Ik ben echt groot fan van Game of Thrones, helaas heb ik nog niet alle boeken gelezen, alleen de eerste. Maar ik heb ze wel allemaal gelukkig in huis. Nu kijk ik natuurlijk ook de serie, ik loop geheel op schema en nu is er dus ook een boek waarbij je achter de schermen kan kijken bij Game of Thrones seizoen 3 & 4.

Om de zoveel jaar verschijnt er op de televisie een serie die alle voorafgaande overschaduwt. Ongetwijfeld zal het huidige decennium de geschiedenis ingaan als dat van de Game of Thrones. De verhalen uit de Seven Kingdoms zullen nog lang in de hoofden van alle liefhebbers blijven hangen.
Elke aflevering van Game of Thrones trekt miljoenen geobsedeerde kijkers die genieten van de plotwendingen, de geniale acteurs en de schitterend weergegeven fantasiewereld. Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones is het officiële boek bij de serie waarin onthuld wordt hoe de bestsellers van auteur George R.R. Martin werden bewerkt tot de ongeëvenaarde televisieserie. Daar de makers van dit boek absolute vrijheid genoten, staat het boek vol met honderden niet eerder gepubliceerde foto’s, uitleg van visuele effecten en productie- en kostuumontwerpen. Ook staan er achtergrondgesprekken in met hoofdrolspelers, sleutelfiguren en andere medewerkers. Kortom, dit boek is een feest voor de echte fans en de perfecte begeleiding bij de seizoenen 3 en 4 van de serie.
De Game of Thrones-companion is voor alle liefhebbers van dit meesterwerk een aanvulling om van te smullen en voor de diehard fans zeker onontbeerlijk – al is het maar om die uren door te komen waarop er geen Game of Thrones op televisie is.

Game of Thrones is inderdaad een meesterwerk, ik was vanaf het tweede seizoen ongeveer verzot aan de serie en voor de mensen die het nog steeds niet kijken. Doe het gewoon, je zal geen spijt hebben en wel langer volhouden dan slechts een aflevering. Dit boek is echt heel mooi. Het is hardcover en heeft reliëf. De binnenkant is prachtig vormgegeven en is voorzien van allerlei afbeeldingen. Zo zie je wat er allemaal moet gebeuren voordat je weer een nieuw seizoen start en ook hoe de themesong is ontstaan inclusief filmpje.

Vervolgens gaat het boek per seizoen inzoomen op diverse punten. Zoals de geschiedenis van de wildlingen die in seizoen 3 voorkomen. Er staan over de bladzijden verspreid grote afbeeldingen over de gehele pagina’s. De afbeeldingen zijn van zeer hoge kwaliteit en de pagina’s zijn ook voorzien van middeleeuwse vormgeving. Er staan zelfs kostuumideeën in voor bijvoorbeeld Daenerys Targaryen, erg tof om te zien. En ook kun je diverse stambomen erin terug vinden. Kortom een prachtig boek, als je meer achtergrondinformatie wilt over de serie of gewoon een pracht boek in je kast wilt hebben staan.

IMG_20141106_143243

IMG_20141106_143312IMG_20141106_143339IMG_20141106_143355