Recensie: Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones seizoen 1 & 2

gameofthronesseizoen1&2Titel: Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones seizoen 1 & 2
Originele titel: Inside HBO’s Game of Thrones: Seasons 1 & 2
Auteur: Bryan Cogman
Uitgever: BBNC uitgevers
Genre: overige
ISBN: 9789045317441

Ik ben natuurlijk een super Game of Thrones fan zoals sommigen misschien weten. En zo sprong ik ook weer een gat in de lucht bij het ontvangen van het eerste deel van deze boekenserie. Waarin je twee seizoenen per boek kunt vinden. Eerst is het boek namelijk verschenen over seizoen 3 & 4. En nu in de afwachting tot seizoen 5 is seizoen 1 & 2 nog verschenen.

Miljoenen mensen zijn wereldwijd in de ban van de HBO-serie Game of Thrones, waarin de fantasiewereld die schrijver George R.R. Martin in zijn bestsellerreeks A Song of Ice and Fire heeft geschapen op spectaculaire
wijze tot leven komt. In dit officiële boek bij de serie biedt Bryan Cogman, een van de scriptschrijvers, de lezer een exclusieve blik achter de schermen van de eerste twee seizoenen. Hoofdrolspelers, schrijvers en medewerkers op de set vertellen over hun ervaringen, geven interessante achtergrondinformatie en leggen uit hoe de gebeurtenissen in de Seven Kingdoms naar het scherm zijn vertaald. Talloze niet eerder gepubliceerde foto’s, originele kostuumontwerpen en concepttekeningen maken het verhaal compleet. Daarnaast bevat Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones gedetailleerde kaarten, familiestambomen, beschrijvingen van de ontstaansgeschiedenis van de verschillende koninkrijken en allerlei leuke wetenswaardigheden die liefhebbers van de serie in staat stellen om nog dieper in de wereld van de Starks, Baratheons en Lannisters te duiken. Deze schitterend vormgegeven uitgave, die van een voorwoord is voorzien door George R.R. Martin zelf, is een waardige aanvulling op een serie die is uitgegroeid tot een cultureel fenomeen – en voor alle fans de uitgelezen manier om zich voor te bereiden op een nieuw seizoen Game of Thrones!

Ook dit boek is prachtig gebonden en is gewoon een musthave voor op de boekenplank. Ik was er dan ook heel blij mee toen ik hem ontving. Er zijn zoveel Game of Thrones-fans dat als je een beetje overtuigend fan bent dit boek gewoon niet kan missen. Geweldig en geïllustreerd met prachtige foto’s en versieringen op de pagina’s. Er is duidelijk heel veel aandacht aan besteed. Echt een pluspunt dus. Je komt veel meer achtergrond verhalen te weten dan als je alleen de serie kijkt. De foto’s zijn prachtig neergezet in het boek en toegevoegd met mooie sierlijke letters. Zie hieronder nog wat foto’s om een impressie te krijgen. Ook zijn er foto’s te vinden van de opnames, wat leuk is als extra impressie hoe het er aan toe gaat tijdens het filmen.

gameofthronesIMG_20150403_164211IMG_20150403_164225IMG_20150403_164236IMG_20150403_164318