Recensie: 444 Dingen om te Tekenen

9200000030339017Titel: 444 Dingen om te Tekenen
Originele titel: 444 Dingen om te Tekenen
Uitgever: BBNC Uitgevers
Genre: overige
ISBN: 9789045316970

In principe is dit een leeg boek, met kleine tekstjes in blokken. Het is inderdaad de bedoeling bij dit boek dat je zelf iets verzint bij de tekst die bij het blokje staat. Dat kunnen de meest uiteenlopende dingen zijn, zoals deze woorden in een tekening: een onbewoond eiland, een vliegtuigcrash, klaprozen. Het is hierbij aan jou wat je hiervan maakt.

Zin om te tekenen, verven, krijten, kleien, knippen of plakken maar je bent even inspiratieloos? 444 dingen om te tekenen brengt je vast en zeker op een idee. Ook is het erg leuk om eens iets te tekenen waar je normaal nóóit aan zou denken en wat je compleet buiten de box laat denken. Het boek biedt ruimte om 444 creatieve opdrachten uit te werken op extra dik papier waardoor je met elk materiaal uit de voeten kunt.
Van achtbanen en afhaalchinees, gondeldieren en guerrillaoorlog tot je ergste nachtmerrie en zandkastelen, de 444 ongebruikelijke opdrachten zullen je ongetwijfeld weten te vermaken.

Het zijn echt de meest random woorden die je tegenkomt in dit boek en dat maakt het juist zo leuk. Het zijn allemaal dingen die je normaal gesproken nooit zou tekenen. Je kan er met al je fantasie op los gaan en je kan dus ook zelf bepalen hoeveel tijd je aan een tekening besteed. Het is echt leuk om te doen, alleen moet je soms alsnog goed nadenken hoe je de opdracht aan gaat pakken en het is natuurlijk lastig om een leuke nieuwe opdracht uit te kiezen.

IMG_20141106_161454 IMG_20141106_161502 IMG_20141106_161510 IMG_20141106_161530